terug naar overzicht

Retourneren & ruilen

Hoe kan ik terugzenden?

Terugzenden

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel, dan kan je het binnen 30 dagen kosteloos aan ons terugsturen. Jouw geld wordt terugbetaald, nadat de artikelen in goede staat met het originele label én het retourformulier zijn ontvangen. Op het moment dat jouw terugzending is verwerkt ontvang je een retourbevestiging. De terugbetaling kan maximaal 14 dagen duren, maar gebeurt doorgaans binnen 1 week. Wij raden je aan vóór het terugzenden je terugzending online aan te melden op www.wefashion.be/retour.

Terugzending via een UPS servicepunt

  1. Aanmelden: meld je terugzending aan op www.wefashion.be/retour. Dit kan tot 30 dagen na ontvangst. Na aanmelding krijg je een retournummer.
  2. Inpakken: vul het retournummer in op je retourbon en voeg deze bij de artikelen die je wilt terugzenden in de originele verpakking. Let op: combineren van meerdere bestellingen tot één terugzending is niet mogeijk.
  3. Verzenden: stuur het pakket via een UPS servicepunt terug. Geef aan dat het om een terugzending van WE Europe gaat, UPS plakt een retoursticker op het pakket. Bewaar het verzendbewijs. Kijk voor het dichtstbijzijnde UPS punt op www.ups.com/be/nl.
  4. Terugbetaling: na verwerking van je terugzending krijg je het te ontvangen bedrag terug via de betaalwijze die je hebt gebruikt bij de bestelling.

Voorwaarden

De geleverde goederen mogen alleen ter controle - bijvoorbeeld om te passen - gebruikt worden en moeten met aangehecht etiket worden teruggestuurd. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk. Wanneer het artikel bij ons binnengekomen is en goed is verwerkt, ontvang je een retourbevestiging die je hiervan op de hoogte stelt.

Terugzending via een WE winkel

Je kunt je online aankopen van wefashion.com ook terugbrengen in één van de WE winkels. Hiervoor gelden dezelfde regels als het terug zenden via een UPS servicepunt. Neem hiervoor naast het artikel ook de verzendbevestiging e-mail en retourformulier mee naar de winkel.

Let op: Bestellingen gedaan met AfterPay kunnen niet in de winkel worden teruggebracht of geruild; deze kunnen alleen teruggestuurd worden naar ons retouradres via het retourformulier en de retoursticker.

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of klik hier om het modelformulier voor herroepingsrecht te downloaden.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Tot hoe lang kan ik een online bestelling terugzenden?

Je kunt je bestelling tot 30 dagen na ontvangst aan ons terugsturen.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Hoe vul ik het retourformulier in?

Meld je terugzending eerst aan op www.wefashion.be/retour. Na de online aanmelding ontvang je een retournummer, vul deze in op het retourformulier dat je in je pakket kunt vinden. Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket dat je terugzending wilt sturen. Stuur het pakket via een UPS servicepunt terug. Geef aan dat het om een terugzending van WE Europe gaat, UPS plakt op een retoursticker op het pakket. Bewaar het verzendbewijs goed!

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Ik ben mijn retourformulier kwijt.

Mocht je onverhoopt geen retourformulier hebben ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt, print dan de bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen uit en voeg deze aan het retourpakket toe. Let op dat je eerst je terugzending online aanmeld en het retournummer op je bestelbevestiging noteert.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Zijn er kosten verbonden aan het terugzenden?

Als een artikel je niet past of bevalt, kun je alle ongedragen artikelen met de labels er nog aan vast probleemloos en gratis naar ons terugsturen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Wanneer ontvang ik mijn geld terug van een geretourneerd artikel?

Vanaf het moment dat je jouw bestelling opstuurt bij een TNTpost Servicepunt of UPS, kan het een week duren voordat wij jouw bestelling hebben ontvangen in ons distributiecentrum. Na ontvangst worden de geretourneerde artikelenbestelling gecontroleerd, waarna wij de bank of creditcardmaatschappij opdracht geven tot het terugstorten van (een deel van) jouw betaling. Afhankelijk van jouw bank / creditcard instantie kan het enkele tot 14 dagen duren voordat je het geld daadwerkelijk op jouw creditcard- of bankrekening hebt staan.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Wat moet ik doen als ik een verkeerd/beschadigd artikel heb ontvangen?

Blijkt een product, ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontroles en hoogwaardige kwaliteitseisen, tijdens het gebruik toch reden te geven tot terugzending (product- of fabricagefouten), stuur dit dan aan ons terug. Bewaar het verzendbewijs goed. Mocht je geen retourformulier meer hebben stuur dan in ieder geval je volledige naam, adresgegevens en bestelnummer (dit kan je terugvinden in je bestelbevestiging of opvragen bij onze klantenservice) mee in het pakket. Wij zullen de retourzending zo snel mogelijk verwerken en je bericht geven. Let op dat je eerst je terugzending online aanmeld en het retournummer op je retourformulier noteert.

Mocht je een ander artikel hebben ontvangen dan besteld, stuur dit dan aan ons terug en neem contact op met onze klantenservice. Wanneer je een ander artikel terug stuurt dan je hebt besteld, is een handmatige actie vereist bij het terugbetalen van je betaling.

Terugsturen kan naar het volgende adres:

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Kobaltweg 58
3542 CE Utrecht (NL)

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Waar kan ik mijn terug te zenden artikelen naartoe sturen?

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Kobaltweg 58
3542 CE Utrecht (NL)

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?

Helaas is het niet mogelijk om bestelde producten kosteloos, via de webshop, te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat, kleur of zelfs een geheel ander product. Wil je toch een ander product, maat of kleur dan kan je dat doen door de verkeerde artikelen te terugzenden en de juiste te bestellen. Het ruilen van een artikel kan wel in één van onze winkels, als je de verzendbevestiging e-mail meeneemt naar de winkel kan aan de hand daarvan gezocht worden naar de juiste maat en/of kleur of een ander artikel naar keuze.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Kan ik een artikel uit de sale of outlet terugzenden?

Ja dit is mogelijk, mits het binnen 30 dagen wordt teruggestuurd.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Moet ik een ontvangstbewijs bij terugzenden ontvangen?

Als je geen ontvangstbewijs ontvangt bij het terugzenden, bijvoorbeeld doordat je het inlevert bij een onbemand punt, dan valt het onder je eigen verantwoordelijkheid. WE is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van het pakketje.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Kan ik een artikel terugzenden dat is aangekocht met een giftcard?

Ja, dit kan zowel online als in onze winkels geretourneerd worden. Voor het bedrag betaald met de giftcard ontvang je een nieuwe giftcard terug.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Wat kan ik doen als het niet lukt om mijn terugzending online aan te melden?

Mocht je problemen hebben met het online aanmelden van je terugzending, lees dan onderstaande goed door:

  1. Staat je order niet in je order overzicht, meld je terugzending dan aan middels je emailadres + ordernummer op www.wefashion.be/retour.
  2. Controleer de spelling van je emailadres goed.
  3. Zie je de order niet in je account en heb je ook geen orderbevestiging ontvangen? Dan heb je wellicht een typefout gemaakt in je emailadres tijdens het bestellen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice om te zien wat het ingevoerde emailadres was. Houd je ordernummer bij de hand voor een snelle afhandeling.

Lukt het nog niet om je terugzending online aan te melden, neem dan contact op met onze klantenservice.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Hoe kan ik iets terugzenden als ik geen originele verpakking meer heb?

Wanneer je geen originele verpakking meer hebt om een artikel in terug te sturen, dan is het geen probleem om een andere verpakking te gebruiken.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Waar ben je naar op zoek?

Bestellen & levering

Betalen

Algemeen

App

WE is ME & studenten

Terug naar het overzicht

Bestellen & levering

Betalen

Algemeen

App

WE is ME & studenten

Terug naar het overzicht

Kun je niet vinden wat je zoekt?

Wat is je vraag?

Klantenservice

  • Stel je vraag via de telefoon

    Bel 00800 933 27 446 (gratis vanaf een vaste lijn)
    óf 003130 247 9721 (internationaal tarief)
    Op werkdagen bereikbaar van 08:00 - 18:00.

  • Stel je vraag via de mail

    Stuur een E-mail naar contact@wefashion.com
    Op werkdagen bereikbaar van 08:00 - 18:00.

  • Kom naar een van onze winkels

    Klik hier voor de openingstijden van jouw favoriete
    WE Store óf klik hier voor de Storelocator.

Hoofdkantoor

  • Receptie

    Bel 003130 247 9213 (internationaal tarief)
    Op werkdagen bereikbaar van 08:00 - 18:00.

  • WE Fashion HQ

    Reactorweg 101
    3542 AD, Utrecht

    WE Europe B.V. is ingeschreven bij
    de Kamer van Koophandel.
    KVK-nummer: 30089877
    BTW-nummer: BE0461663778