terug naar overzicht

Retourneren en ruilen

Hoe kan ik ruilen?

Nadat je je retour hebt aangemeld, krijg je de optie om het artikel online te ruilen met behoud van je korting. Deze ruiloptie is er niet altijd en wordt alleen aangeboden in de volgende situaties:

  1. Alleen online ruilen voor retour reden 'artikel is te klein' of 'artikel is te groot'
  2. Alleen online ruilen als de maat groter/kleiner nog op voorraad is
  3. Alleen online ruilen als de prijs van het artikel nog hetzelfde is
  4. Alleen online ruilen wanneer er slechts 1 maat is gekocht van een artikel

Wanneer je ervoor kiest om online te ruilen, plaats je in werkelijkheid een nieuwe order, waarbij je dezelfde prijs betaalt als in je oorspronkelijke order. Indien je korting hebt ontvangen, krijg je deze opnieuw. Daarnaast krijg je bij online ruilen altijd gratis verzending en betaal je geen retourkosten!

Wanneer je bij online ruilen wilt betalen met een giftcard die al is gebruikt, let dan op dat deze pas weer kan worden gebruikt op het moment dat de retour is verwerkt. Betaling met giftcards zullen niet gelijk verrekend worden bij het online ruilen.

Ruilen in een winkel is ook mogelijk, tenzij je hebt betaald met Riverty. Ruilen is niet mogelijk in een outlet store. Om teleurstelling te voorkomen, bekijk vooraf online of er nog voorraad beschikbaar is in je maat dan kan je direct omruilen in de winkel of indien het betreffende filiaal geen voorraad heeft kunnen zij direct een bestelling doen.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Hoe kan ik terugzenden?

Terugzenden

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel, dan kun je binnen 60 dagen na ontvangst aangeven dat je van de koop afziet. Zorg dat je je retournering online aanmeldt via www.wefashion.be/retour. Na deze registratie heb je nog 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen.

Dit kun je op twee manieren doen:

Retourneren in een WE®-store:

Je kunt je aankoop eenvoudig en volledig kosteloos retourneren in één van onze winkels. Zodra jouw pakket ontvangen is in ons distributiecentrum, ontvang je binnen enkele dagen de terugbetaling op je rekening. In de winkel krijg je een ontvangstbewijs bij het inleveren van je retour. Bewaar deze goed!

Retourneren via een bpost-servicepunt:

Je kunt je online aankopen van wefashion.com ook via een bpost-servicepunt retourneren. Hiervoor vragen wij – voor bestellingen geplaatst na 1 augustus 2023 - een bijdrage van €2,99 per retour. Dit doen we om men bewust te maken van de toenemende retourkosten. Uiteraard zijn wij nog altijd verantwoordelijk voor het overgrote deel van de volledige kosten.

Op het moment dat je retour is verwerkt ontvang je een retourbevestiging. Wij betalen het gehele aankoopbedrag (minus de eventuele bijdrage voor een retourzending via bpost) zo snel mogelijk – maar uiterlijk binnen 14 dagen – terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er geen kosten in rekening worden gebracht bij dergelijke terugbetalingen.

Let op: als producten verder zijn gebruikt dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen (is het product gedragen), kunnen wij de waardevermindering aan je doorberekenen.

Terugzending via een Bpost servicepunt

  1. Meld je retour aan op www.wefashion.be/retour. Dit kan tot 60 dagen na ontvangst. Na aanmelding krijg je een retournummer.
  2. Bij iedere bestelling wordt een retourformulier en een retoursticker geleverd. Vul het retournummer in op je retourformulier en voeg deze toe aan het pakket dat je retour wilt sturen. Het retournummer ontvang je in de bevestigingsmail na het online aanmelden van je retour.
  3. Plak de retoursticker op je pakket (alleen van toepassing bij retourzendingen via de post).
  4. Geef je pakket af in één van onze WE®-stores of een bpost-servicepunt.
  5. Bewaar het verzendbewijs goed.

Het retouradres is:
WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Antwoordnummer 56020
3506 VB Utrecht

Voorwaarden

De geleverde goederen mogen alleen ter controle - bijvoorbeeld om te passen - gebruikt worden en moeten met aangehecht etiket worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk). Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk. Wanneer het artikel bij ons binnengekomen is én goed is verwerkt, ontvang je een retourbevestiging die je hiervan op de hoogte stelt. Indien je meerdere bestellingen hebt geplaatst, is het helaas niet mogelijk om items van verschillende bestellingen te combineren tot één retourzending.

Herroepingsrecht:

Je hebt het recht om de overeenkomst – binnen een termijn van 60 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen – te herroepen zonder opgave van redenen. Gebruik hiervoor het retourformulier of klik hier om het modelformulier voor herroepingsrecht te downloaden

Let op: wanneer je op eigen initiatief retourneert of zonder voorgaande aanmelding retourneert, zijn de extra kosten – naast de €2,99 die wij rekenen voor het retourneren – voor eigen rekening.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Tot hoe lang kan ik een online bestelling terugzenden?

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel, dan kun je het binnen 60 dagen na ontvangst aangeven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Hoe vul ik het retourformulier in?

Meld je terugzending eerst aan op www.wefashion.be/retour. Na de online aanmelding ontvang je een retournummer, vul deze in op het retourformulier dat je in je pakket kunt vinden. Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket dat je terugzending wilt sturen. Stuur het pakket via een Bpost servicepunt terug. Bewaar het verzendbewijs goed!

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Ik ben mijn retourformulier kwijt.

Mocht je onverhoopt geen retourformulier hebben ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt, print dan de bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen uit en voeg deze aan het retourpakket toe. Let op dat je eerst je terugzending online aanmeld en het retournummer op je bestelbevestiging noteert.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Zijn er kosten verbonden aan het terugzenden?

Als een artikel je niet past of bevalt, kun je alle ongedragen artikelen met de labels er nog aan vast (indien redelijkerwijs mogelijk) probleemloos naar ons terugbrengen of -sturen. Retourneringen in de winkel zijn kosteloos. Voor een retourzending via een Bpost-servicepunt vragen we - voor bestellingen geplaatst na 1 augustus 2023 - een bedrag van €2,99. Deze wordt automatisch verrekend met het door ons terug te storten bedrag. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk.

In sommige gevallen is het mogelijk om een artikel te ruilen. Zie hiervoor de vraag: ‘Hoe kan ik ruilen?’. In dit geval betaal je geen retourkosten.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Waarom vragen we een vergoeding voor het retourneren via een bpost-servicepunt?

Het retourproces brengt steeds hogere kosten met zich mee, en jouw bijdrage van €2,99 per retour draagt hieraan bij. Uiteraard zijn wij nog altijd verantwoordelijk voor het overgrote deel van de volledige kosten. De bijdrage van €2,99 wordt automatisch verrekend met het door ons terug te storten bedrag.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Wanneer ontvang ik mijn geld terug van een geretourneerd artikel?

Vanaf het moment dat je jouw bestelling opstuurt bij een Bpost Servicepunt, kan het een week duren voordat wij jouw bestelling hebben ontvangen in ons distributiecentrum. Na ontvangst worden de geretourneerde artikelenbestelling gecontroleerd, waarna wij de bank of creditcardmaatschappij opdracht geven tot het terugstorten van (een deel van) jouw betaling. Afhankelijk van jouw bank / creditcard instantie kan het enkele tot 14 dagen duren voordat je het geld daadwerkelijk op jouw creditcard- of bankrekening hebt staan.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Wat moet ik doen als ik een verkeerd/beschadigd artikel heb ontvangen?

Blijkt een product, ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontroles en hoogwaardige kwaliteitseisen, tijdens het gebruik toch reden te geven tot terugzending (product- of fabricagefouten), stuur dit dan aan ons terug. Bewaar het verzendbewijs goed. Mocht je geen retourformulier meer hebben stuur dan in ieder geval je volledige naam, adresgegevens en bestelnummer (dit kan je terugvinden in je bestelbevestiging of opvragen bij onze klantenservice) mee in het pakket. Wij zullen de retourzending zo snel mogelijk verwerken en je bericht geven. Let op dat je eerst je terugzending online aanmeld en het retournummer op je retourformulier noteert.

Mocht je een ander artikel hebben ontvangen dan besteld, stuur dit dan aan ons terug en neem contact op met onze klantenservice. Wanneer je een ander artikel terug stuurt dan je hebt besteld, is een handmatige actie vereist bij het terugbetalen van je betaling.

Terugsturen kan naar het volgende adres:

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Kobaltweg 50
3542 CE Utrecht (NL)

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Waar kan ik mijn terug te zenden artikelen naartoe sturen?

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Kobaltweg 50
3542 CE Utrecht (NL)

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?

Helaas is het niet mogelijk om bestelde producten kosteloos, via de webshop, te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat, kleur of zelfs een geheel ander product. Wil je toch een ander product, maat of kleur dan kan je dat doen door de verkeerde artikelen te terugzenden en de juiste te bestellen. Het ruilen van een artikel kan wel in één van onze winkels, als je de verzendbevestiging e-mail meeneemt naar de winkel kan aan de hand daarvan gezocht worden naar de juiste maat en/of kleur of een ander artikel naar keuze.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Kan ik een artikel uit de sale of outlet terugzenden?

Ja dit is mogelijk, mits het binnen 60 dagen wordt teruggestuurd.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Moet ik een ontvangstbewijs bij terugzenden ontvangen?

Als je geen ontvangstbewijs ontvangt bij het terugzenden, bijvoorbeeld doordat je het inlevert bij een onbemand punt, dan valt het onder je eigen verantwoordelijkheid. WE is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van het pakketje.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Kan ik een artikel terugzenden dat is aangekocht met een giftcard?

Ja, dit kan zowel online als in onze winkels geretourneerd worden. Voor het bedrag betaald met de giftcard ontvang je een nieuwe giftcard terug.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Wat kan ik doen als het niet lukt om mijn terugzending online aan te melden?

Mocht je problemen hebben met het online aanmelden van je terugzending, lees dan onderstaande goed door:

  1. Staat je order niet in je order overzicht, meld je terugzending dan aan middels je emailadres + ordernummer op www.wefashion.be/retour.
  2. Controleer de spelling van je emailadres goed.
  3. Zie je de order niet in je account en heb je ook geen orderbevestiging ontvangen? Dan heb je wellicht een typefout gemaakt in je emailadres tijdens het bestellen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice om te zien wat het ingevoerde emailadres was. Houd je ordernummer bij de hand voor een snelle afhandeling.

Lukt het nog niet om je terugzending online aan te melden, neem dan contact op met onze klantenservice.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Hoe kan ik iets terugzenden als ik geen originele verpakking meer heb?

Wanneer je geen originele verpakking meer hebt om een artikel in terug te sturen, dan is het geen probleem om een andere verpakking te gebruiken.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Hoe werkt de 365 dagen retourgarantie op een Fundamentals-artikel?

Mocht je niet tevreden zijn met een artikel uit onze Fundamentals-collectie, dan kun je als WE IS ME member op vertoon van je kassabon binnen 365 dagen na aankoop het artikel in een van onze winkels terugzenden. Je kunt de kassabon online terugvinden in je WE IS ME account. Je ontvangt kosteloos een gelijkwaardig Fundamentals-artikel van ons. Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen. Dit geldt voor alle Fundamentals-aankopen die gedaan zijn na 1 oktober 2020. Zonder het tonen van de kassabon kunnen we het artikel helaas niet retour nemen.

Heeft dit je vraag beantwoord?

terug naar overzicht

Waar ben je naar op zoek?

Bestellen & levering

Betalen

Algemeen

WE is ME & studenten

Member get member

Terug naar het overzicht

Bestellen & levering

Betalen

Algemeen

WE is ME & studenten

Member get member

Terug naar het overzicht

Kun je niet vinden wat je zoekt?

Wat is je vraag?

Klantenservice

  • Stel je vraag via Webformulier

    Klik hier om een online formulier te versturen.
    Reactie binnen 3 werkdagen.

  • Stel je vraag via telefoon

    Bel 00800 933 27 446 (Gratis vanaf een vaste lijn. Kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon zijn afhankelijk van de serviceprovider. )
    óf 003130 247 9721 (internationaal tarief)
    Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 17:30.

  • Kom naar een van onze winkels

    Klik hier voor de openingstijden van jouw favoriete
    WE Store óf klik hier voor de Store Locator.

Hoofdkantoor

  • Receptie

    Bel 003130 247 9213 (internationaal tarief)
    Op werkdagen bereikbaar van 09:00 - 18:00.

  • WE Fashion HQ

    Reactorweg 101
    3542 AD, Utrecht
    contact-nl@wefashion.be
    WE Europe B.V. is ingeschreven bij
    de Kamer van Koophandel.
    KVK-nummer: 30089877
    BTW-nummer: BE0461663778