algemeen

retourneren

levering

bestellen

betalen

maattabel

studenten

we is me

app

contact

RETOURNEREN

 

Antwoorden

Hoe kan ik retourneren?

Retourneren
Mocht je niet tevreden zijn met een artikel, dan kan je het binnen 14 dagen kosteloos aan ons terugsturen. Jouw geld wordt terugbetaald, nadat de artikelen in goede staat met het originele label én het retourformulier zijn ontvangen. Op het moment dat jouw retour is verwerkt ontvang je een retourbevestiging. De terugbetaling kan maximaal 14 dagen duren, maar gebeurt doorgaans binnen 1 week. Wij raden je aan vóór het retourneren je retour online aan te melden op www.wefashion.be/retour.

Retour via een UPS servicepunt

  1. Aanmelden: meld je retour aan op www.wefashion.be/retour. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst. Na aanmelding krijg je een retournummer.
  2. Inpakken: vul het retournummer in op je retourbon en voeg deze bij de artikelen die je wilt retourneren in de originele verpakking. Let op: combineren van meerdere bestellingen tot één retour is niet mogeijk.
  3. Verzenden: stuur het pakket via een UPS servicepunt terug. Geef aan dat het om een retour van WE Europe gaat, UPS plakt een retoursticker op het pakket. Bewaar het verzendbewijs. Kijk voor het dichtstbijzijnde UPS punt op www.ups.com/be/nl.
  4. Terugbetaling: na verwerking van je retour krijg je het te ontvangen bedrag terug via de betaalwijze die je hebt gebruikt bij de bestelling.

Voorwaarden
De geleverde goederen mogen alleen ter controle - bijvoorbeeld om te passen - gebruikt worden en moeten met aangehecht etiket worden teruggestuurd. Als er waardevermindering optreedt omdat een artikel meerdere keren is gebruikt, dan mogen wij hiervoor een vergoeding eisen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk. Wanneer het artikel bij ons binnengekomen is en goed is verwerkt, ontvang je een retourbevestiging die je hiervan op de hoogte stelt.

Retour via een WE winkel
Je kunt je online aankopen van wefashion.com ook terugbrengen in één van de WE winkels. Hiervoor gelden dezelfde regels als het retour zenden via een UPS servicepunt. Neem hiervoor naast het artikel ook de verzendbevestiging e-mail en retourformulier mee naar de winkel.

Let op: Bestellingen gedaan met Afterpay kunnen niet in de winkel worden teruggebracht of geruild; deze kunnen alleen teruggestuurd worden naar ons retouradres via het retourformulier en de retoursticker.

Herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of klik hier om het modelformulier voor herroepingsrecht te downloaden.

Terug naar boven

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst aan ons terugsturen.

Terug naar boven

Hoe vul ik het retourformulier in?

Meld je retour eerst aan op www.wefashion.be/retour. Na de online aanmelding ontvang je een retournummer, vul deze in op het retourformulier dat je in je pakket kunt vinden. Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket dat je retour wilt sturen. Stuur het pakket via een UPS servicepunt terug. Geef aan dat het om een retour van WE Europe gaat, UPS plakt op een retoursticker op het pakket. Bewaar het verzendbewijs goed!

Terug naar boven

Ik ben mijn retourformulier kwijt.

Mocht je onverhoopt geen retourformulier hebben ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt, print dan de bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen uit en voeg deze aan het retourpakket toe. Let op dat je eerst je retour online aanmeld en het retournummer op je bestelbevestiging noteert.

Terug naar boven

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 

Als een artikel je niet past of bevalt, kun je alle ongedragen artikelen met de labels er nog aan vast probleemloos en gratis naar ons terugsturen. Is er schade aan het product ontstaan, dan ben je zelf voor deze waardevermindering aansprakelijk.

Terug naar boven

Wanneer ontvang ik mijn geld terug van een geretourneerd artikel? 

Vanaf het moment dat je jouw bestelling opstuurt bij een TNTpost Servicepunt of UPS, kan het een week duren voordat wij jouw bestelling hebben ontvangen in ons distributiecentrum. Na ontvangst worden de geretourneerde artikelenbestelling gecontroleerd, waarna wij de bank of creditcardmaatschappij opdracht geven tot het terugstorten van (een deel van) jouw betaling. Afhankelijk van jouw bank / creditcard instantie kan het enkele tot 30 dagen duren voordat je het geld daadwerkelijk op jouw creditcard- of bankrekening hebt staan.

Terug naar boven

Wat moet ik doen als ik een verkeerd/beschadigd artikel heb ontvangen?

Blijkt een product, ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontroles en hoogwaardige kwaliteitseisen, tijdens het gebruik toch reden te geven tot retour (product- of fabricagefouten), stuur dit dan aan ons terug. Bewaar het verzendbewijs goed. Mocht je geen retourformulier meer hebben stuur dan in ieder geval je volledige naam, adresgegevens en bestelnummer (dit kan je terugvinden in je bestelbevestiging of opvragen bij onze klantenservice) mee in het pakket. Wij zullen de retourzending zo snel mogelijk verwerken en je bericht geven. Let op dat je eerst je retour online aanmeld en het retournummer op je retourformulier noteert.

Mocht je een ander artikel hebben ontvangen dan besteld, stuur dit dan aan ons terug en neem contact op met onze klantenservice. Wanneer je een ander artikel retour stuurt dan je hebt besteld, is een handmatige actie vereist bij het terugbetalen van je betaling. Je kunt contact opnemen met klantenservice van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00. Ons telefoonnummer is gratis vanaf een vaste lijn. Telefoon: 00800 – 933 27 446. Email: contact@wefashion.com

Terugsturen kan naar het volgende adres:

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Kobaltweg 58
3542 CE Utrecht (NL)

Terug naar boven

Waar kan ik mijn te retourneren artikelen naartoe sturen? 

WE Fashion
o.v.v. webshop retouren
Kobaltweg 58
3542 CE Utrecht (NL)

Terug naar boven

Kan ik ook een artikel ruilen voor een andere maat/kleur?

Helaas is het niet mogelijk om bestelde producten kosteloos, via de webshop, te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat, kleur of zelfs een geheel ander product. Wil je toch een ander product, maat of kleur dan kan je dat doen door de verkeerde artikelen te retourneren en de juiste te bestellen. Het ruilen van een artikel kan wel in één van onze winkels, als je de verzendbevestiging e-mail meeneemt naar de winkel kan aan de hand daarvan gezocht worden naar de juiste maat en/of kleur  of een ander artikel naar keuze.

Terug naar boven

Kan ik een artikel uit de sale of outlet retourneren?

Ja dit is mogelijk, mits het binnen 14 dagen wordt teruggestuurd. 

Terug naar boven

Moet ik een ontvangstbewijs bij retourneren ontvangen?

Als je geen ontvangstbewijs ontvangt bij het retourneren, bijvoorbeeld doordat je het inlevert bij een onbemand punt, dan valt het onder je eigen verantwoordelijkheid. WE is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van het pakketje. 

Terug naar boven

Kan ik een artikel retourneren dat is aangekocht met een giftcard?

Ja, dit kan zowel online als in onze winkels geretourneerd worden. Voor het bedrag betaald met de giftcard ontvang je een nieuwe giftcard retour. 

Terug naar boven

Wat kan ik doen als het niet lukt om mijn retour online aan te melden?

Mocht je problemen hebben met het online aanmelden van je retour, lees dan onderstaande goed door:

  1. Staat je order niet in je order overzicht, meld je retour dan aan middels je emailadres + ordernummer op www.wefashion.be/retour.
  2. Controleer de spelling van je emailadres goed.
  3. Zie je de order niet in je account en heb je ook geen orderbevestiging ontvangen? Dan heb je wellicht een typefout gemaakt in je emailadres tijdens het bestellen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice om te zien wat het ingevoerde emailadres was. Houd je ordernummer bij de hand voor een snelle afhandeling.

Lukt het nog niet om je retour online aan te melden, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt contact opnemen met klantenservice van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00. Ons telefoonnummer is gratis vanaf een vaste lijn. Telefoon: 00800 – 933 27 446. Email: contact@wefashion.com.

Terug naar boven

Hoe kan ik iets retour sturen als ik geen originele verpakking meer heb?

Wanneer je geen originele verpakking meer hebt om een artikel in terug te sturen, dan is het geen probleem om een andere verpakking te gebruiken. 

Terug naar boven